.

.

.

کارشناس ارشد مدیریت دولتی
در این وبلاگ یاداشتها ودیدگاه های سارا غلامی کارشناس آموزش و توانمندسازی و فعال سیاسی اجتماعی انعکاس داده می شود

نویسندگان

💠با پرحرفی کودکان چگونه برخورد کنیم

کودک پر حرف ، کودک

بسیاری از والدین ، نگران زیاد صحبت کردن کودکشان هستند در صورتی که زبان یکی از مهترین راه های ارتباط است و به عنوان یکی از عوامل رشد شناختی کودک محسوب می شود والدین باید بدانند که حرف زدن کودک نشانه ی هوشیاری کودک است . 

یکی از مهم ترین علت های پرحرفی در کودکان حس کنجکاوی و تمایل به دانستن همه چیز است و اینجاست که والدین باید صبر و حوصله به خرج دهند و به سوالات کودک کامل پاسخ دهند و روحیه ی پرسشگری را در او تقویت کنند . و هم چنین صبر کردن و احترام به کار دیگران را به او بیاموزند . زمانی که کودکشان صحبت میکند یا سوالی دارد سعی کنند اورا تشویق کنند و هیچ قت به او نگویند چه قدر حرف میزنی ؟؟!!! چرا که یکی از نشانه های ارزیابی کودکان باهوش ، توانایی انها در تکلم است . 

یکی دیگر از علت های پرحرفی در کودکان ، نیاز به حلب توجه است  زمانی که مادر در حال صحبت کردن با دیگران است یا با تلفن صحبت میکند کودک با صحبت کردن طولانی یا پرسش های مکرر سعی میکند که توجه مادر را به خود جلب کند .       

  فرصت و وقت بیشتری را برای کودک در نظر بگیریم در این فرصت با او صحبت کنیم زمانی برای بازی و سرگرمی با کودک در نظر بگیریم نتیجه بررسی  ها روانشناسان و تجربیات شخصی والدین نشان داده است که انگیزه برای صحبت کردن زیاد کودکان با هدف جلب توجه ، زمانی که پدر و مادر زمانی را برای بازی و سرگرمی اختصاص داده اند به حداقل رسیده است ، زمانی که کودک شما به مدرسه میرود این دغدغه برای معلم نیز به وجود می آید در کلاس درس هم معلم با تشویق کردن دانش آموز و ایجاد فضایی دوستانه و شرکت دادن دانش آموزان در بحث و فعالیت های گروهی میتواند از پرحرفی دانش آموز کاسته شود . 

معلم میتواند با بالاو پایین آوردن صدای خود و شیوه هایی که دارد توجه دانش آموز را به خود جلب کند از  آنهایی که مدام پرحرفی میکنند تعریف و تمجید کند و غر نزند  درس را با موضوعی بسیار سرگرم کننده و صدایی کاملا کوتاه  برای آنهایی که آرام گرفته اند آغاز کنید معلم به گونه ای باید صمیمی ترین دوست دانش آموز باشد و فرصتی را برای ابراز نظرات و مشگلات دانش آموزان در نظر بگیرد هر چه فضای کلاس صمیمی و دوستانه باشد کنترل پرحرفی بیش از حد دانش آموز نیز آسانتر میشود  دادن مسئولیت به دانش آموزان شلوغ و پرحرف نیز میتواند موثر باشد به اوتوصیه کنیم که اجازه صحبت کردن به دیگران را بدهد و در فرصتی مناسب تمام صحبت هایش رو گوش میدهیم . برای کودک و دانش آموز خود وقت بگذاریم و هرگز به انها بی توجهی و کم توجهی نکنیم  چرا که این امر عواقب منفی بسیاری دارد .

🔸سارا غلامی

15 خرداد96

  • سارا غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی