.

.

.

کارشناس ارشد مدیریت دولتی
در این وبلاگ یاداشتها ودیدگاه های سارا غلامی کارشناس آموزش و توانمندسازی و فعال سیاسی اجتماعی انعکاس داده می شود

نویسندگان

‍ #بازى_درمانى، #بیش_فعالى

 بیش فعال معمولا یک بازی یا یک فعالیت را تا آخر به سرانجام نمی رساند و در نیمه راه رها می کند اما به هر حال کودکان در سن مدرسه، برای یادگیری درس های خود و انجام تکالیف شان، نیازمند حدی از توجه و تمرکز هستند و اگر کودک نتواند توجه و تمرکز خود را کنترل کند،در یادگیری و انجام تکالیف خواندن، نوشتن و ریاضی دچار مشکل می شود. 

در اینجا چند بازى ساده براى تقویت #تمرکز معرفى میکنیم. ابتدا هر بازى را با افراد یا کودکان دیگر در منزل انجام دهید تا کودک متوجه شود

🔅بازی‌هایی مانند #پازل موجب تمرکز مبتلایان به این اختلال می‌شود، بنابراین استفاده از پازل‌ها می‌تواند مشکل عدم یادگیری در این کودکان را که بخشی از آن به عدم تمرکز مربوط شود برطرف کند.

🔅راه رفتن بر روی تخته‌های تعادلی، مسدود کردن نخود و لوبیا و تشکیل‌ خانه‌‌ شیوه‌های دیگری برای تقویت تمرکز و یادگیری در این کودکان محسوب می‌شود. 

🔅استفاده از مداد رنگی و نقاشی را، راه‌ دیگری برای درمان اختلال بیش فعالی و فقدان توجه مى باشد.

🔅 می‌توان برای بالا بردن تمرکز و دقت این کودکان یک صفحه حاوی مطلبی ورزشی به کودک بدهیم و از او4 بخواهیم تا دور تمام کلمات «توپ» خط بکشد.

🔅برای کنترل انرژی مبتلایان به اختلال بیش فعالی و فقدان توجه باید از ورزش‌هایی که پریدن در آن‌ها زیاد است استفاده کنیم.

⚜باید از بازی‌ها و شیوه‌های کم خطر در درمان کودکان بیش فعال استفاده کرد چرا که آنها دچار نقص توجه هستند و بازی‌هایی که نیاز به توجه دارند را نمی‌توانند انجام دهند.

🔸سارا غلامی

28خرداد96

  • سارا غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی