.

.

.

کارشناس ارشد مدیریت دولتی
در این وبلاگ یاداشتها ودیدگاه های سارا غلامی کارشناس آموزش و توانمندسازی و فعال سیاسی اجتماعی انعکاس داده می شود

نویسندگان

در قالب نهضت شبانه آسفالت محقق می شود/ معابر شهر در مسیر بهسازی

شهرداری قزوین به عنوان اجرایی ترین دستگاه خدمات رسان همواره نگاه ویژه‌ای به بهسازی سطح معابر شهر به منظور تسهیل در تردد شهروندان و خودروها داشته است. امسال نیز انجام این مهم در قالب طرحی با عنوان نهضت شبانه آسفالت انجام شده است. سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین نیز اجرای طرح نهضت شبانه آسفالت را اقدامی مناسب در راستای ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به شهروندان با در نظر گرفتن نیازهای آنان و از وظایف تصمیم گیرندگان حوزه شهری عنوان کرده است.

اجرای پروژه های عمرانی به صورت شبانه روزی

سلیمان بهرامی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری قزوین  نیز در گفت‌و گو با «پیام شهر» بیان می‌کند: سازمان عمران شهرداری قزوین با برنامه ریزی دقیق و مدون نسبت به اجرای پروژه های عمرانی به صورت شبانه روزی در سطح معابر شهری اقدام کرده است که علاوه بر انجام پروژه های آماده‌سازی عملیات زیرسازی، جدولگذاری، روکش آسفالت در طول روز، اقداماتی مانند درزگیری،تراش و لکه گیری آسفالت معابر را در شیفت شب انجام داده است.

وی در ادامه می افزاید: محدودیت ترافیکی جهت مسدود کردن معابر، تعددپروژه های عمرانی و محدوده زمانی کم جهت اجرا در شرایط ایده آل جوی که هریک در نوع خود دارای توجیهات منطقی است، از عوامل دیگری هستند که در اجرای شبانه عملیات آسفالت موثرند.

بهرامی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی به منظور بهسازی معابرسطح شهر در نهضت شبانه  آسفالت انجام شده است؟. عنوان می کند: نهضت شبانه آسفالت در محدوده خیابان های پادگان، ولی عصر(عج)، پل امام رضا(ع)، میدان مینودر، بلورآیت اله خامنه ای، جاده اسماعیل آباد، بلوار شهید بهشتی، و خیابان امام خمینی(ره) وسایر محلات شهر قزوین با اقداماتی چون  تراش و مرمت، روکش مکانیکی و دستی ، لکه گیری با دستگاه مکانیزه فلاسک و درزگیری با هدف سهولت در تردد خوروها و رفع مشکلات ناشی از خرابی آسفالت در مسیر، عملیات اجرایی در سطح سه منطقه شهرداری قزوین انجام می شود. همچنین به علت جلوگیری از اعمال سلیقه در روکش آسفالت سطح شهر، شهرداری قزوین با استفاده ار توان متخصصان داخلی نسبت به اسکن کلیه معابر سطح شهر و برآورد میزان تخریب و به تبع آن بررسی کلیه زوایا و عملیات تراش و مرمت، روکش مکانیکی و دستی، لکه گیری با دستگاه مکانیزه فلاسک  و درزگیری معابر اقدام کرده است.

وی با بیان این مطلب که تهیه مواد اولیه و تورم موجود در بازار چالشی است که سازمان عمران شهرداری قزوین در تامین آسفالت با آن مواجه است.بیان می کند: به ازای هر تن آسفالت، مبلغ 4  هزار و 150 ریال هزینه پرداخت می شود. در این بین افزایش بی رویه و بی ثباتی  قیمت ها در بازا ر برای تامین آسفالت مورد نیاز نیز مزید بر علت شده، تا سازمان عمران در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شود.

بهرامی در ادامه سخنانش عمر آسفالت را بستگی به عوامل متعددی از جمله نوع طراحی آن، میزان تردد درون شهری یا جاده های بین شهری نام می برد و همچنین نحوه نگهداشت آن را  زمانی موثر می داند که عملیات درزگیری و لکه گیری آسفالت به موقع انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری قزوین خاطرنشان می‌کند: اجرای عملیات شبانه روزی اکثر پروژه های عمرانی این سازمان به پایان رسیده و یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است.
 
https://b2n.ir/611365

  • سارا غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی